www.Drogeriq.com Смеси здраве и удоволствие!

Категории

Вижте всички статии

Причини и лечение на акне

Акнето е състояние на кожата, което възниква, когато космените фоликули се запушат с мазнина и мъртви кожни клетки.

Причинява бели точкичерни точки или пъпки. Акнето е най-често срещано сред тийнейджърите, въпреки че засяга хора от всички възрасти.

Налични са ефективни лечения за акне, но акнето може да бъде упорито. Пъпките и подутините заздравяват бавно и когато една започне да изчезва, изглежда, че изникват други.

В зависимост от тежестта си, акнето може да причини емоционален стрес и да остави белези по кожата. Колкото по-рано започнете лечението, толкова по-малък е рискът от подобни проблеми.

Симптоми на акне

лекарства за акне дрогерия

Признаците на акне варират в зависимост от тежестта на вашето състояние:

• Бели точки (затворени запушени пори)
  • Черни точки (отворени запушени пори)
  • Малки червени, нежни подутини (папули)
  • Пъпки (пустули), които са папули с гной по върховете им
  • Големи, твърди, болезнени бучки под кожата (възли)
  • Болезнени, пълни с гной бучки под кожата (кистични лезии)

Акнето обикновено се появява по лицето, челото, гърдите, горната част на гърба и раменете.

Кога да посетите лекар

Ако средствата за самообслужване не изчистят акнето ви, посетете вашия личен лекар.

Той или тя може да предпише по-силни лекарства.

Ако акнето продължава или е тежко, може да искате да потърсите лечение от лекар, който е специалист по кожата (дерматолог или педиатричен дерматолог).

При много жени акнето може да продължи десетилетия, като пристъпите са често срещани седмица преди менструацията.

Този тип акне има тенденция да изчезне без лечение при жени, които използват контрацептиви.

При по-възрастни хора внезапната поява на тежко акне може да сигнализира за основно заболяване, изискващо медицинска помощ.

Лекарите предупреждават, че някои популярни лосиони за акне без рецепта, почистващи препарати и други продукти за кожа могат да причинят сериозна реакция.

Този тип реакция е доста рядка, така че не я бъркайте със зачервяване, дразнене или сърбеж, които се появяват в областите, където сте прилагали лекарства или продукти.

Причини за акнето

професионално лечение на акне drogeriq

Четири основни фактора причиняват акне:

• Излишно производство на масло (себум).
  • Космените фоликули са запушени от мазнини и мъртви кожни клетки
  • Бактерии
  • Възпаление

Акнето обикновено се появява по лицето, челото, гърдите, горната част на гърба и раменете, защото тези области на кожата имат най-много мастни (мастни) жлези.

Космените фоликули са свързани с мастните жлези.

Стената на фоликула може да се издуе и да предизвика бяла точка. Или тапата може да е отворена към повърхността и да потъмнее, причинявайки черна точка.

Черната точка може да изглежда като мръсотия, заседнала в порите. Но всъщност порите са задръстени с бактерии и масло, което става кафяво, когато е изложено на въздух.

Пъпките са надигнати червени петна с бял център, които се развиват, когато блокираните космени фоликули се възпалят или заразят с бактерии.

Запушванията и възпаленията дълбоко в космените фоликули създават подобни на кисти бучки под повърхността на кожата ви.

Други пори в кожата ви, които са отворите на потните жлези, обикновено не участват в акнето.

Някои неща могат да предизвикат или влошат акнето:

лечение на тежко акне

Хормонални промени.

Андрогените са хормони, които се увеличават при момчета и момичета по време на пубертета и карат мастните жлези да се уголемяват и да произвеждат повече себум.

Хормоналните промени по време на средната възраст, особено при жените, също могат да доведат до обриви.

Някои лекарства.

Примерите включват лекарства, съдържащи кортикостероиди, тестостерон или литий.

Диета.

Проучванията показват, че консумацията на определени храни - включително богати на въглехидрати храни, като хляб, гевреци и чипс - може да влоши акнето.

Необходими са допълнителни проучвания, за да се провери дали хората с акне ще имат полза от спазването на специфични диетични ограничения.

Стрес

Стресът не причинява акне, но ако вече имате акне, стресът може да го влоши.

Митове за акне

Тези фактори имат малък ефект върху акнето:

Шоколад и мазни храни.

Яденето на шоколад или мазна храна има малък или никакъв ефект върху акнето.

Хигиена

Акнето не се причинява от мръсна кожа. Всъщност прекалено силното търкане на кожата или почистването с агресивни сапуни или химикали дразни кожата и може да влоши акнето.

Козметика.

Козметиката не влошава непременно акнето, особено ако използвате безмаслен грим, който не запушва порите (некомедогенен) и премахвате грима редовно. Козметиката на Биотрейд не пречи на ефективността на лекарствата за акне.

Усложнения при появата на акне

Хората с по-тъмен тип кожа са по-склонни от тези с по-светла кожа да изпитат следните усложнения от акне:

• Белези.

Кожата с ямки (белези от акне) и дебелите белези (келоиди) могат да останат дълго време след излекуване на акнето.

• Кожни промени.

След като акнето е изчезнало, засегнатата кожа може да е по-тъмна (хиперпигментирана) или по-светла (хипопигментирана), отколкото преди появата на състоянието.

Рискови фактори при акне

как да премахнем акнето Drogeriq

Рисковите фактори за акне включват:

• Възраст.

Хората от всички възрасти могат да получат акне, но най-често се среща при тийнейджъри.

• Хормонални промени.

Такива промени са често срещани по време на пубертета или бременността.

• Семейна история.

Генетиката играе роля при акнето. Ако и двамата ви родители са имали акне, е вероятно и вие да го развиете.

• Мазни или мазни вещества.

Може да развиете акне, когато кожата ви влезе в контакт с масло или мазни лосиони и кремове.

• Триене или натиск върху кожата ви.

Това може да бъде причинено от предмети като телефони, мобилни телефони, каски, тесни яки и раници.

Можете да разгледате продуктите от серията Биотрейд предлагани от Дрогерия ком

Снимков материал : Пиксабей

Източници Майоклиник / Изклчкувайте кожата си / Акне причини и лечение /