www.Drogeriq.com Смеси здраве и удоволствие!

Категории

Вижте всички статии

Симптоми на грип и всичко което трябва да знаете

• Кога да посетя лекар.
  • Причини за инфектирането с грипен вирус.
  • Какви са рисковите фактори.
  • Какви усложнения може да възникнат.
  • Превенция на грипът.
  • Как да контролираме разспространението на инфекцията.

Грипът е вирусна инфекция, която атакува дихателната система - носа, гърлото и белите дробове.

Грипът обикновено се нарича грип, но той не е същият като стомашните "грипни" вируси, които причиняват диария и повръщане.

При повечето хора грипът преминава от само себе си. Но понякога грипът и неговите усложнения могат да бъдат смъртоносни. Хората с по-висок риск от развитие на грипни усложнения включват:

• Малки деца под 5 години и особено тези под 6 месеца
  • Възрастни над 65 години
  • Обитатели на старчески домове и други заведения за дългосрочни грижи
  • Бременни жени и жени до две седмици след раждане
  • Хора с отслабена имунна система
  • Хора, които имат хронични заболявания, като астма, сърдечни заболявания, бъбречни заболявания, чернодробни заболявания и диабет
  • Хора, които са много затлъстели, с индекс на телесна маса (ИТМ) 40 или по-висок

Въпреки че годишната противогрипна ваксина не е 100% ефективна, тя все още е най-добрата ви защита срещу грипа.

Симптоми

Симптоми на грип и всичко което трябва да занете - Drogeriq Дрогерия

Първоначално грипът може да изглежда като обикновена настинка с хрема, кихане и болки в гърлото.

Но настинките обикновено се развиват бавно, докато грипът има тенденция да се появява внезапно. И въпреки че настинката може да ви притеснява, обикновено се чувствате много по-зле с грип.

Честите признаци и симптоми на грип включват:

• Висока температура
  • Болки в мускулите
  • Втрисане и изпотяване
  • Главоболие
  • Суха, упорита кашлица
  • Недостиг на въздух
  • Умора и слабост
  • Хрема или запушен нос
  • Възпалено гърло
  • Болка в очите
  • Повръщане и диария, но това е по-често при деца, отколкото при възрастни

Кога да посетите лекар

Симптоми на грип кога да отида на лекар Drogeriq Дрогерия

Повечето хора, които се разболяват от грип, могат да се лекуват сами у дома и често не е необходимо да посещават лекар.

Ако имате симптоми на грип и сте изложени на риск от усложнения, незабавно посетете Вашия лекар.

Приемът на антивирусни лекарства може да намали продължителността на вашето заболяване и да помогне за предотвратяване на по-сериозни проблеми.

Ако имате спешни признаци и симптоми на грип, незабавно потърсете медицинска помощ.

При възрастни спешните признаци и симптоми могат да включват:

1. Затруднено дишане или недостиг на въздух
  2. Болка в гърдите
  3. Продължаващо замайване
  4. гърчове
  5. Влошаване на съществуващи медицински състояния
  6. Тежка слабост или мускулна болка

Спешните признаци и симптоми при деца могат да включват:

1. Затруднено дишане
  2. Сини устни
  3. Болка в гърдите
  4. Дехидратация
  5. Силна мускулна болка
  6. Гърчове
  7. Влошаване на съществуващи медицински състояния

Причини за инфектиране с Грипните вируси

Симптоми на грип и причина за инфекцията Drogeriq Дрогерия

Грипните вируси се разпространяват във въздуха на капчици, когато някой с инфекцията кашля, киха или говори.

Можете да вдишвате капчиците директно или можете да вземете микробите от предмет - като телефонна или компютърна клавиатура - и след това да ги прехвърлите в очите, носа или устата си.

Хората с вируса вероятно са заразни от около ден преди появата на симптомите до около пет дни след началото им.

Децата и хората с отслабена имунна система могат да бъдат заразни за малко по-дълго време.

Грипните вируси непрекъснато се променят, като редовно се появяват нови щамове. Ако сте имали грип в миналото, тялото ви вече е изработило антитела, за да се бори с този специфичен щам на вируса.

Ако бъдещите грипни вируси са подобни на тези, с които сте се сблъсквали преди, или чрез заболяване, или чрез ваксиниране, тези антитела могат да предотвратят инфекцията или да намалят нейната тежест.

Но нивата на антителата може да намалеят с времето.

Също така, антителата срещу грипни вируси, които сте срещали в миналото, може да не ви предпазят от нови щамове на грип, които могат да бъдат много различни вируси от тези, които сте имали преди.

Рискови фактори

Факторите, които могат да повишат риска от развитие на грип или неговите усложнения, включват:

Възраст.

Сезонният грип е насочен към деца на възраст от 6 месеца до 5 години и възрастни на 65 или повече години.

Условия на живот или работа.

Хората, които живеят или работят в съоръжения с много други жители, като старчески домове или военни казарми, са по-склонни да развият грип. Хората, които остават в болницата, също са изложени на по-висок риск.

Отслабена имунна система.

Лечение на рак, продължителна употреба на стероиди, трансплантация на органи, рак на кръвта или ХИВ/СПИН могат да отслабят имунната система. Това може да улесни заразяването с грип и може също да увеличи риска от развитие на усложнения.

Хронични заболявания.

Хроничните състояния, включително белодробни заболявания като астма, диабет, сърдечни заболявания, заболявания на нервната система, метаболитни нарушения, аномалия на дихателните пътища и бъбречни, чернодробни или кръвни заболявания, могат да увеличат риска от усложнения на грипа.

Бременност

Бременните жени са по-склонни да развият грипни усложнения, особено през втория и третия триместър. Жените са по-склонни да развият усложнения, свързани с грипа, до две седмици след раждането на бебетата си.

Затлъстяване.

Хората с индекс на телесна маса (ИТМ) 40 или повече имат повишен риск от грипни усложнения.

Какви може да са усложненията

Симптоми на грип и какви усложнения може да има Drogeriq Дрогерия

Ако сте млади и здрави, грипът обикновено не е сериозен. Въпреки че може да се чувствате нещастни, докато го имате, грипът обикновено изчезва за седмица или две без трайни последици.

Но децата и възрастните с висок риск могат да развият усложнения, които могат да включват:

• Пневмония
  • Бронхит
  • Пристъпи на астма
  • Сърдечни проблеми
  • Ушни инфекции
  • Остър респираторен дистрес синдром

Пневмонията е едно от най-сериозните усложнения. За възрастни хора и хора с хронични заболявания пневмонията може да бъде смъртоносна.

Превенция на грипът

Симптоми на грип и как да се предпазим от него Drogeriq Дрогерия

Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC) препоръчват годишна ваксинация срещу грип за всички на възраст над 6 месеца.

Противогрипната ваксина може да намали риска от грип и неговата тежест и да намали риска от сериозно заболяване от грип и необходимост от престой в болница.

Ваксинирането срещу грип е особено важно през този сезон, тъй като грипът и коронавирусната болест 2019 (COVID-19) причиняват подобни симптоми.

Ваксинирането срещу грип може да намали симптомите, които могат да бъдат объркани с тези, причинени от COVID-19. Предотвратяването на грипа и намаляването на тежестта на грипното заболяване и хоспитализациите също може да намали броя на хората, които трябва да останат в болницата.

Може да е възможно да получите ваксина срещу COVID-19 едновременно с ваксината срещу грип.

Тазгодишната ваксина срещу сезонен грип осигурява защита срещу четирите грипни вируса, които се очаква да бъдат най-често срещаните през сезона на грипа през годината. Тази година ваксината ще се предлага под формата на инжекция.

Контролиране на разпространението на инфекцията

Симптоми на грип и как да ограничим разболяването Drogeriq Дрогерия

Противогрипната ваксина не е 100% ефективна, така че също така е важно да се вземат няколко мерки за намаляване на разпространението на инфекцията, включително:

Мийте ръцете си.

Честото миене на ръцете със сапун и вода за поне 20 секунди е ефективен начин за предотвратяване на много често срещани инфекции. Или използвайте дезинфектанти за ръце на алкохолна основа, ако сапун и вода не са налични.

Избягвайте да докосвате лицето си. Избягвайте да докосвате очите, носа и устата си.

Прикрийте кашлицата и кихането си. Кашляйте или кихайте в кърпичка или лакътя си. След това измийте ръцете си.

Чисти повърхности.

Редовно почиствайте често докосвани повърхности, за да предотвратите разпространението на инфекция от докосване на повърхност с вируса върху нея и след това лицето ви.

Избягвайте тълпите.

Грипът се разпространява лесно навсякъде, където се събират хора - в детски центрове, училища, офис сгради, аудитории и обществен транспорт. Като избягвате тълпите по време на пиковия грипен сезон, намалявате шансовете си за заразяване.

Също така избягвайте всеки, който е болен. И ако сте болни, останете вкъщи поне 24 часа след изчезване на температурата, за да намалите шанса си да заразите другите.

И COVID-19, и грипът може да се разпространяват по едно и също време.

Вашият местен здравен отдел и РЗИ може да предложат други предпазни мерки за намаляване на риска от COVID-19 или грип, ако не сте били напълно ваксинирани.

Например, може да се наложи да практикувате социално дистанциране (физическо дистанциране) и да стоите на поне (2 метра) от други хора извън вашето домакинство.

Може също да се наложи да носите предпазна маска за лице, когато сте на закрито с хора извън вашето домакинство и когато сте на открито в многолюдни места.

Ако сте напълно ваксинирани и сте в район с голям брой нови случаи на COVID-19 през последната седмица, РЗИ препоръчва също да носите маска на закрито на обществени места и на открито в претъпкани места или когато сте в близък контакт с неваксинирани хора.

Прочетете още медицински статии в блогът на Дрогерия ком

Източници на информация Майоклиник

Снимки : Пиксабей